U bioskopima: Gnev Titana / Wrath of the Titans (2012)
17. apr 2012. @ 15:38  |  recenzije

Kome je potrebna naracija kada ima puno čudovišta i eksplozija?

Za one izrazito radoznale koji bi da znaju kako bi The Lord of the Rings izgledao u režiji Michaela Baya, Wrath of the Titans je dobar primer. Ovo je epska fantazija za tinejdžere koju samo Holivud može da snimi: gomila grotesknih čudovišta i velikih eksplozija koji zamenjuju likove i naraciju.

Akcija je inspirisana video igricama, možda malo više pod uticajem serije "God of War". Priča podseća na Immortals, iako ni jedan ni drugi nisu snimljeni prema klasičnoj grčkoj mitologiji. Zevs podleže izuzetno zlobnom obliku asasinacije lika, ali reditelj Jonathan Liebesman nije zabrinut zbog toga jer je malo verovatno da će ga ovaj tužiti.

Wrath of the Titans je nastavak filma Clash of the Titans iz 2010. (koji je, pak, rimejk istoimenog filma iz 1981.). Poput svog prethodnika, Wrath je zainteresovan isključivo za spektakl. Likovi su nezanimljivi i priča koja se bazira na misiji je glupa, ali producenti nude dovoljno bitki snimljenih uz pomoć specijalnih efekata da će gledalac samo povremeno biti pod iskušenjem da se skoncentriše na stvari koje su bitne i zaboravi sve ostalo.

Radnja se nastavlja desetak godina posle završetka prvog filma. Perseus (Sam Worthington), ubica Krakena, živi povučenim životom ribara sa svojim sinom Heliusom (John Bell). Njegova žena Io je umrla jer je Gemma Arterton odlučila da se ne vrati u još jedнom filmu ispunjenom specijalnim efektima. U međuvremenu, stvari na Olimpu nisu najsjajnije. Ljudi su prestali da se mole bogovima i ovaj nedostatak molitvi oslabljuje njihovu moć.

Moć nad održavanjem Titana u zatvoru slabi i stvari se pogoršavaju kada Hades (Ralph Fiennes) i Ares (Edgar Ramirez) sklapaju pakt sa Kronosom da izdaju Zeusa (Liam Neeson) i Poseidona (Danny Huston). Perseus je primoran da se vrati u akciju da bi spasio Zeusa iz Tartara. Sa sobom vodi polubožjeg Poseidonovog sina Agenora (Toby Kebbell) i Andromedu (Rosamund Pike), princezu (sada kraljicu) koju je spasio od Krakena. U grčkoj mitologiji, Perseus i Andromeda su bili pojam. Bez Io na putu, Wrath of the Titans ima priliku da prikaže ovaj odnos, ali romansa između njih je neromantična čak i po filmskim standardima muškog tinejdžerskog dela.

Sam Worthington nije glumac izuzetnih glumačkih sposobnosti, ali njegova popularnost nekoliko proteklih godina napravila je od njega glavni izbor za kasting. Njegovo tumačenje lika u ovom filmu je toliko turobno, da i Christian Bale kao Betmen naspram njega izgleda kao oličenje živahnosti. Tokom 99 minuta trajanja, Perseus jedva uspeva da nabaci osmeh. S druge strane, uprkos tome što deluje kao "Himen", ne ispostavlja se da je neki borac. Veći deo filma služi kao vreća za udaranje raznih čudovišta (himere, Kiklopa, Minotaura...) i Aresa.

Ako Andromeda izgleda malo drugačije u ovom filmu, to je zato što je sada tumači Rosamund Pike (umesto Alexe Davalos koja je, poput Arterton, odlučila da je izbegavanje Wrath of the Titans dobar potez u karijeri). Ralph Fiennes i Liam Neeson se vraćaju kao Olimpijci, još jednom nas navevši da pomislimo da ovo i nije tako površan film. Voleli bi da znamo koliko je cifara prethodilo decimalnoj tački na njihovom čeku. Moramo priznati da je zadovoljstvo gledati njih dvojicu zajedno na ekranu, iako to nije dovoljno da spasi film.

Wrath of the Titans nije bolno iskustvo. Jeste glasno i frustrirajuće plitko, ali nije dosadno. Ovo je još jedan primer u nizu šta se dešava kada film opstaje samo zahvaljujući uspehu svog prethodnika na bioskopskim blagajnama. Poput Twilight, i ovaj projekat je snimljen sa određenom vrstom publike na umu. Mi ostali možemo tužno da odmahnemo glavama i setimo se da nisu svi filmovi - visokobudžetni ili ne - bezdušni poput ovog.