Florence and the Machine - MTV Unplugged
06. maj 2012. @ 10:34  |  recenzije

Osim što iza sebe imaju dva kvalitetna albuma, Florence i njen bend trijumfovali su na ovogodišnjoj dodeli nagrada britanskog muzičkog časopisa NME a nakon toga odradili i veoma uspešnu turneju. Svojim neverovatnim vokalom, tekstovima i energijom Florence Welch opravdano je u rekordnom vremenu osvojila muzičku scenu širom sveta.

Pojavila se sasvim neočekivano sa singlom “Kiss With A Fist” , izazvala oduševljenje a ubrzo nakon toga usledio je debi album “Lungs” (2009.god). Dve godine kasnije nasledio ga je “Ceremonials” koji je u rekordnom roku osvojio sve top liste širom sveta. Čini se kako Florence ne staje. Naime, obožavatoci ove pevačice nadrealnog glasa dočekali su i prvi live album.

Live nastupi popriličan su rizik za svakog izvođača jer upravo tada do izražaja dolaze njihove sposobnosti i pravi kvalitet vokalnih mogućnosti. Dok neki ugodno iznenade, drugi su pozamašno razočarenje. Florence Welch je, kao jedna izuzetno posebna ženska izvođačica, prikupila više pozitivnih nego negativnih komentara. MTV Unplugged, nastao je prošle godine u New Yorku kada je Florence nastupila u MTV emisiji. Osim njenog benda, tada je pratio i desetočlani gospel hor.

Iz odabira pesama vidi se kako je Florence na ovom live-u sakupila ono najbolje od oba albuma. Važno je istaćii i cover verzije pesama “Try A Little Tenderness”, Otisa Reddinga ,i “Jackson”, Johnnya Casha. Prilikom izvedbe numere Jackson, Florence se pridružio i Josh Homme i na taj način doprineo svojim suvim, ali čistim glasom. Rezultat je vokalno interesantan i dinamičan duet u pratnji klavira. Uz harfu, upravo je klavir taj koji svakoj od ovih numera daje određen ton sklada, mirnoće i tajanstvenosti čemu pridonosi i izostanak bubnjeva. To se naročito oseti u pesmama “No Light No Light” i “Breaking Down “ koja je još mističnija nego u studijskoj verziji.

Na stranu sitnim zamerkama, sam album je vrlo dobar. Uprkos svemu, vokal Florence Welch i dalje zrači briljantnom snagom, a dinamična pratnja klavira i hora ne samo da pridonosi mističnosti, već omogućava Florence određenu slobodu kako bi eksperimentisala i poigravala se sa sopstvenim glasovnim sposobnostima. Za one kojima su studijske verzije posebno prirasle srcu ovaj album možda i nije najbolji odabir. Ipak, topla preporuka je da mu date šansu jer vam se možda i svidi.

MTV Unplugged treklista:

1. Only If For A Night
2. Drumming Song